Czym jest wizytówka google tzw „wizytówka google moja firma” ?
Wizytówka Google to krótkie podsumowanie informacji o firmie, obejmujące m.in. adres, godziny otwarcia, numer telefonu oraz opinie klientów, wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania Google oraz na mapach, ułatwiające użytkownikom szybkie znalezienie i kontakt z danym przedsiębiorstwem. Dzięki wizytówce Google przedsiębiorstwa mogą skutecznie prezentować się online, zwiększając swoją widoczność i dostępność dla klientów lokalnych oraz zdobywając zaufanie poprzez opinie i oceny.
Jak znaleźć statystyki na wizytówce Google?
Zacząć muszę od tego, że jakiś rok temu administratorzy Google Moja Firma (czy obecnie Google Business Profile) zrobili nam małego psikusa i przenieśli zarządzanie wizytówką do innych usług Google, jak wyszukiwarka czy Mapy Google. Teraz już sprawniej poruszamy się po nowym widoku, ale na początku właściciele firm przeżyli prawdziwą batalię w poszukiwaniu najprostszych opcji, których niekiedy w ogóle nie było. 🤭 Jedną z nich były statystyki, które standardowo można było znaleźć na stronie głównej panelu administracyjnego w zakładce „statystyki”. Link do profilu wizytówki Google
Gdzie są w nowym panelu?
Bez względu na to czy edytujesz dane w wyszukiwarce na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym, wyniki wizytówki znajdziesz w tym samym miejscu — pod logo lub w zakładce „skuteczność”. Pamiętaj, aby wejść w panel z konta Google, na którym zarządzasz wizytówką bądź wizytówkami.
Aby znaleźć statystyki profilu, w wyszukiwarce wpisz nazwę swojej firmy, a następnie kliknij „Liczba interakcji z klientem” lub „Skuteczność” w panelu, który się pojawi nad wynikami.
Możesz także sprawdzić je z poziomu aplikacji Map Google. W tym celu wejdź w aplikację i kliknij „firmy” lub wejdź w „liczbę interakcji” widniejącymi zaraz pod podstawowymi danymi firmy.
Statystyki znajdziesz też, klikając „Liczba interakcji z klientem” w aplikacji Google Maps.
A więc mamy przynajmniej 4 różne miejsca, w których znajdziesz statystyki Google Maps. Poszukaj ich, a następnie przejdź do kolejnej części artykułu!
Oś czasu statystyk wizytówki Google Maps
Zanim przejdziemy do analizy poszczególnych danych, musisz poznać jedną magiczną funkcję. Jest to podział czasu, znajdujący się na samej górze wszystkich statystyk. Możesz w nim zaznaczyć okres maksymalnie 6 miesięcy. Wybrany przedział czasowy będzie dotyczył wszystkich statystyk, które będziesz przeglądał.
Możesz sprawdzić statystyki swojej wizytówki z maksymalnie ostatnich 6 miesięcy.
Co ważne, statystyki nie odświeżają się w czasie rzeczywistym. Na ich pojawienie się w panelu z reguły trzeba poczekać parę dni. Najdłużej czeka się na ilość wyznaczenia trasy dojazdu.
Co ciekawe, Google udostępnia dłuższe okresy statystyk i można je uzyskać, m.in. stosując zewnętrzne narzędzia. Otrzymujemy wtedy statystyki do 18 miesięcy wstecz.
Jakie statystyki daje platforma Google Moja Firma?
Statystyki dotyczące profili w Mapach Google to naprawdę przydatna funkcja, która może Ci dostarczyć niesamowitej wiedzy odnośnie branży i Klientów. Możesz w nich znaleźć liczbę wyświetleń wraz z całą listą fraz kluczowych oraz informacje o konkretnych interakcjach, jak również skuteczności menu czy produktów. Opis wszystkiego znajdziesz poniżej.
Liczba i rodzaje interakcji na Twojej wizytówce
Na profilu Google Moja Firma znajdziemy 4 podstawowe interakcje:
- rozmowy telefoniczne zainicjowane przy użyciu wizytówki,
- informację, ile razy użytkownicy wyznaczyli trasę dojazdu,
- liczbę przejść na stronę internetową,
- wiadomości wysłane do firmy przez użytkowników z wizytówki.
Oczywiście dostępność danego rodzaju interakcji zależy od tego, czy w panelu administracyjnym uzupełniłeś odpowiednie dane lub czy włączyłeś czat.
Wyświetlenia zdjęć — czy mogę to gdzieś sprawdzić?
Niestety nie. Do pewnego czasu przy każdym zdjęciu wyświetlała się informacja o liczbie wyświetleń. Wraz z pojawieniem się nowego panelu, ta informacja już się nie wyświetla. Możesz sprawdzić tylko, kiedy dane zdjęcie zostało dodane. Podobniej jest z liczbą wyświetleń postów.
Jak poprawić skuteczność wizytówki — czyli, co zrobić, żeby wyświetleń i interakcji było więcej?
Muszę tutaj zaznaczyć, że masz wpływ na to, jakie efekty daje Twoja wizytówka i jak często wyświetla się w Mapach Google i wyszukiwarce. Wszystko zależy od tego, która z kolei wyświetli się po wpisaniu wartościowych fraz kluczowych (najlepiej sprawdzaj to w trybie incognito). Co możesz zrobić, aby je poprawić?
- Sprawdź poziom uzupełnienia w prawym górnym rogu panelu administracyjnego (kolorowe koło) i dodaj brakujące elementy.
- Przeanalizuj, co wyświetla się na profilach konkurencji i dodaj te elementy do swojego, oczywiście, jeśli jest to zgodne z rzeczywistością.
- Dokonaj optymalizacji profilu: uzupełnij dane, dodaj posty, zdjęcia i zacznij zbierać opinie w Google.
- Sprawdź, czy dane na Twojej stronie m.in. na temat lokalizacji i nawigacji są spójne z wizytówką.
Zadbaj również o SEO swojej strony internetowej
Optymalizacja wizytówki Google wraz z odpowiednio zoptymalizowaną stroną internetową może znacząco zwiększyć widoczność online firmy oraz poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania, co przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie i konwersji.
Jak zadbać o SEO swojej strony znajdziesz w linku lub polecanym przez nas artykule – pioniera SEO w internecie YOAST SEO.